Osteopaatti Laura Vierimaa

laura@kirkkonummenosteopatia.fi

Laura Vierimaa

Osteopaatti (AMK) ja koulutettu hieroja

Oma kiinnostukseni ihmiskehon toimintaa ja sen hoitamista kohtaan heräsi jo nuorena oman nykytanssiharrastukseni myötä. Nämä kiinnostuksen kohteet mielessäni opiskelin ensin urheiluhierojaksi ja sen jälkeen päädyin opiskelemaan osteopatiaa Metropolia ammattikorkeakouluun, josta valmistuin vuonna 2019.

Hoitoni perustuu pitkälti nivelten ja lihasten käsittelyyn, millä pyrin vapauttamaan kehon liikkuvuutta ja näin edistämään sen normaalia toimintaa. Asiakasta tutkiessa ja hoitaessa pohdin myös usein, joutuuko jokin kehon osa voimakkaalle kuormitukselle esimerkiksi lihasepätasapainon takia ja ohjaan tarvittaessa harjoitteita, joilla asiakas voi edistää kehonsa toimintakykyä itsenäisesti. Hierojataustani vaikuttaa paljon myös hoitotyyliini osteopatiassa - tarvittaessa (eli lähes aina) käsittelyni sisältää tehokkaita hierontaotteita. Asiakkaan kuuntelu on kaikki kaikessa ja haluan, että myös asiakas tuntee itsensä kuulluksi hoidossani.

Tällä hetkellä pidän vastaanottoa osa-aikaisesti ympäristötieteen opintojen ohessa, mistä syystä vapaita aikoja on ajoittain hieman vähemmän tarjolla. Voit kuitenkin aina olla minuun yhteydessä sähköpostitse/puhelimitse ja kysyä hoitoaikoja sinulle sopiviin aikoihin. Tällöin voin olla sinuun yhteydessä, jos kyseiseen aikaan tulee peruutuksia tai jos pystyn ottamaan silloin asiakkaan vastaan.

Jatkokoulutukset

• Osteopaattinen kliininen näkökulma onteloiden hoitoon
    Osa 1: Lantio ja sen ympäristö, Osa 2: Pään ja kaulan jatkumo
    Christian Fossum, DO. Porvoo 30.3. - 1.4.2023