Koronavirus-info

Yleistä tietoa

Pesethän kätesi heti saapuessasi vastaanotolle. Aulassa on käsienpesupiste, josta löytyy saippuaa ja käsidesiä, sekä paperia käsien kuivaamiseen. Huolehdimme myös omasta käsihygieniastamme erityisen tarkasti. Vastaanotolla kosketuspinnat puhdistetaan päivittäin.

Jos kuulut riskiryhmiin tai muusta syystä haluat että käytämme maskia, muistathan mainita siitä varauksen lisätiedoissa tai viestillä ennen hoitoa.

Jos sinulla ilmenee flunssan oireita tai kuumetta, voit peruuttaa varatun ajan milloin tahansa. Emme peri maksua sairauden takia myöhäisistä peruutuksista. Seuraamme myös omaa terveydentilaamme tarkasti emmekä tule töihin kipeänä.

Riskiryhmät

Koronavirus on vaarallinen erityisesti riskiryhmille, joihin kuuluvat yli 70-vuotiaat sekä henkilöt, joilla on jokin seuraavista sairauksista:

• Vaikea-asteinen sydänsairaus

• Huonossa hoitotasapainossa oleva keuhkosairaus

• Diabetes, johon liittyy elinvaurioita

• Krooninen maksan tai munuaisen vajaatoiminta

• Vastustuskykyä heikentävä tauti, esim. lymfooma tai leukemia (myös lääkitykset, jotka heikentävät vastustuskykyä)

• Tauti, johon saat vastustuskykyä heikentävää hoitoa (esim. elinsiirto, solunsalpaajat)

• Lapsella vaikea perussairaus, kuten krooninen keuhkosairaus, maksan tai munuaisen vajaatoiminta tai vastustuskykyä heikentävä sairaus

Myös päivittäinen tupakointi ja sairaalloinen ylipaino (BMI yli 40) suurentavat koronavirusinfektion riskiä terveydelle, ja ovat näin tapauskohtaisesti huomioitavia asioita.

Takaisin etusivulle